bergossip tanpa dosa

bergossip tanpa dosa

Saturday, June 18, 2011

culture shock!

Yah..
Gua telah mengalami satu budaya yg dikejutkan di alam pekerjaan
Situasi yg gua lalui..

Pertama:
Perempuan mencarut yg sesuka hati,
Walaupun hanya untuk bergurau sesame kawan
Celaka,lahanat,babi,bodoh, dan sebagainya dah macam rutin.
Kalau bergurau sesame diorang pon kan
Contoh
A:babi la ko ni,lahanat!yg ko g taruk bende tu kat situ kenapa?bodoh la..hahahaha
B:celaka la ko…aku pon x tau nape aku letak situ la bodoh.
Dan mereka tertawa bersama-sama….
Kalau kawan cakap kat gua gitu..sentaappppp maakkkkk!!

Kedua:
Cakap lucah ni dah xde nak malu-malu..
Baru 18 tahun bebudak tuuu..tapi..
Gua no komen jela..dengar dan berdoa  xmau jadi gitu…T_T

Tapi..
Seriously ni budaya baru bagi gua,
Dari sekolah sampi university gua x pernah dapat kawan-kawan mcm tu,
Tapi gua okey je dgn diorg..
Diorg pon friendly je…   J


No comments:

Post a Comment