bergossip tanpa dosa

bergossip tanpa dosa

Thursday, February 10, 2011

lautan api..

tengah aku mandi-mandi tetibe rase nak balik rumah..
jadi dgn beraninya aku balik sendiri naik bas..
sampai kat klang,mase naik bas ke port,
mule-mule pak cik dreba bas ni..
MELAYU..
datang kat aku,aku bajet nak mintak duit tambang,
skali dok kejib-kejib mate  kat aku..
aku tanye la awat pak cik??
dia sengih ckp mende aku x dengar..
pastu kejib mte lagi..
aku cam nak penerajang jep!


aku duduk blakang skali dlm bas,
tetibe naik 2 org mamat indon,
datang dok depan aku,
dok asyik pusing-pusing tgk aku,
aku tgk la mke aku kot-kot tecacat ke..
tp ok jek..semua lengkap,
kejab-kejab pusing tgk aku,
aku wat do know je r..


sblom aku naik bas aku beli air cendol..
sejuk..manis..sedap jek..
da dlm bas kan aku minom-minom,
tetibe budak india pakai baju skolah dtg dok tepi aku..
ya rabbi..
bau bdn xyah ckp..
aku mcm nk kuarkan isi cendol..
HAMPEH!
terhenti selera aku..
aku tahan je la selama dkt 30 min ke port..


lautan api sungguh bai..

2 comments:

  1. ko cun sgt kot mase tu..tu yg semua org nk tengok tu..hihi..

    ReplyDelete