bergossip tanpa dosa

bergossip tanpa dosa

Friday, January 4, 2013

BUSUK HATI

tadi kan masa tengah basuh-basuh pinggan kan
tetibe teringat kisah-kisah bersama orang yg jenis 
hati busuk hangit
busuk lagi kot dari hangit

masa kite baru mula-mula pindah kat klang
ada la seorang kakak ni mintak umi tolong 
jaga anak-anak dia sebab dia kerja
nak cerita kisah sebelum dia hantar ana-anak dia dekat umi
ada seorang mak cik ni kira jiran kite la
die yg jaga anak-anak makcik ni dulu
since kecik la x silap
pastu bilak budak-budak tu dah besar dan nakal
then kakak tadi tu beranak dapat anak baru
so total anak dia jadi 3 orang 
dia cakap dengan kakak tadi die tak mau jaga dah bebudak tu
sebab tak larat..

ok..kakak tadi cari la penjaga baru which is UMI la
then umi ambik la.
memang sejak tu rumah kitaorang ada bebudak
kiteorang adik beradik memang dah besar-besar dah
tetiba mak cik tadi tu jeling umi semacam
bila ada kenduri takmahu tegur umi
rupanya die bengang umi curik anak-anak asuhan die
heh??
padahal dulu dia yang dah takmahu jaga bebudak tu
bila dia tengok bebudak tu ok dengan kiteorang then yg si baby 
tu bapak comelnye..sebab tu la kot die jeles
ahha..tula lelankali bebudak nakal anggap la normal
nama bebudak kenn
tapi umi ni jenis tak kisah..dia tegur jugak
orang taknak cakap die cakap je
lama-lama makcik tu ok la..lagipun bukan salah umi pun kan?

aku ada mak cik which is my little sister for my ayah
die ni..lagi lah busuk hati
sorry to say la
tapi makin aku besar aku dah makin getik la
nak jadikan cerita memang banyak la die buat yg 
membuatkan umi makan hati..kita anak-anak ni
kalau dapat green light terajang die memang aku buat
tapi tak boleh la sebab umi takkan bagi
umi..memang macam tu..buat-buat macam hati kental
tapi dalam hati kita tahu la..
aku malas nak cerita kisah hati busuk dia dulu-dulu
aku nak cerita yang paling terbaru dan terbaik..






















okey korang tengok ye gambar kat atas
so aku nak cerita kejadian di sebalik gambar ni
mak cik aku ni dah ada FB..baru je buatnye pun
so satu hari tu dia upload gambar kuih yg mcm dalam gambar tu
pastu abang aku pun share la,..dan dia tulis "sapa nak order kuih bangkit
santan makanan tradisional"
pastu korang tengok sendiri la apa dia balas kat komen tu
huarghhhhhhh

so..takpelah..masing-masing senyap taknak kecoh
mungkin dia tak faham kenn
pastu ayah aku balik kampung itu hari
rupanya dekat belakang di kata macam-macam la pasal kiteorang
adik beradik dekat ayah aku
actually dia tak tahu yg kiteorang sempat print screen benda ni
bila ayah balik klang,dia tanya la betulka kiteorang ni hina kuih dia
haaa..nasib baik bukti ada..sebelum ni dia memang biasa mennyepin
kan ayat orang,pastu sesuka kata kita cakap kerling
ayah aku pun dengan beraninya post gambar ni dekat wall dia
hambek..terus dia x senang duduk..pum pang la kata kami ni fitnah dia
ko nak tahu last sekali dia kata apa
"MULAI HARI NI AKU DAN ANAK AKU PUTUS HUBUNGAN 
DENGAN KAU DAN ANAK-ANAK"

HAHAHAHAHAHAHA
so..korang judge sendiri la ehh macam mana ending nya
and of course parents aku kata apa
"yang penting kita mesti balik kampung untuk jumpa atok"
lupa nak cakap die ni tinggal dengan atok aku
so..sokongan die kuat sebab atok aku paling sayang dia
semua dia yg betul
so..klu ko gaduh dengan dia,confrm akan gaduh dengan atuk
HOHO..



No comments:

Post a Comment