bergossip tanpa dosa

bergossip tanpa dosa

Wednesday, January 30, 2013

kenapa aku kerja sendiri??

aku duduk kat rumah ni bukanlah aku hanya focus 
dengan business 24 jam,
aku haruslah buat kerja rumah dah nama kerja dirumah
aku hidup macam anak dara lain
mengemas,memasak tu kadang-kadang dan paling
penting aku jaga 2 anak buah aku si beeha dan arrazi
dan seorang lagi haikal anak umi mengasuh

memang ini juga cabaran untuk aku
macam korang kerja kat luar cabaran dengan bos yang jelik
rakan sekerja yang kepochi dan mungkin dugaan berat
suka MENGUMPAT
jangan taknak mengaku~
jadi aku anggap bebudak yang kadang-kadang menangis mohon diberi 
susu,mohon di enjut kan buaian,mohon dilayan
dan mohon dibasuh berak adalah cabaran aku BERJAYA.

baru-baru ni aku terlahir satu perasaan resah dan marah
okey umi memang biasa memberi sokongan
namun tetap kadang-kadang meluahkan sokongan
untuk aku minta kerja kerajaan,dan automatik aku akan tarik muka
dan bila aku cakap yang aku tetap nak kerja sendiri dan 
cerita baik-baik nya kerja sendiri umi angguk.
lain pulak cerita ayah
konon aku ada degree dia hanya mahu aku
jadi seorang pegawai tinggi dan gaji 5 6 ribu
banyak sangat ke beb nilai  5 6 ribu tu?
cuba korang tanya atau interview orang yang tinggal dirumah
nilainya berjuta,ada yang kerja pegawai kerjaan x?
kalau ada mri dan potong kelingking aku..HOHO
kerana sesiapa yang rumah nya besar sampai berjuta
siap sedia untuk dipanggil spr la beb..
dan melalui teori aku yang duduk rumah sejuta tu mesti berbusiness
tolonglah akui walaupun berat.
setiap kali balik kerja ayah akan tanya aku dah isi ke belum spa?
bila nak minta kerja?
orang lain dah jadi pegawai...
kadang-kadang aku sedikit down dengan perkataan ni
tapi aku boo layan
ini lah masanya aku kena buktikan yang aku mampu 
berdiri dan berjaya dari mereka yang bergelar pegawai.
lagi berjaya dari mereka yang ada gaji 6 7 ribu itu
kerana aku manusia yang mampu dapat 20k sebulan
aku CABAR diri aku!
aku dah berjanji takmahu minta duit dengan ayah
ok fine!kalau aku minta jugak kira aku memang perlukan
bantuan..
business sometimes bukannya tetap di atas
mesti ada jatuhnya..ok arrazi dah menangis
cabaran dan ujian lah tu.
bila terfikir keadaan anak sendiri yang kita nak kena tinggal
dekat indon,bibik,pengasuh mesti serabut.yelah pengasuh baik takpe
kalau yg x baik?
kakak2 aku untung sebab duduk dengan umi
tapi sampai bila emak kita kena menjaga anak kita?
jadi inilah hikmah bila kita berniaga sendiri,kita tolong mak
kita tolong adik beradik,mungkin hari ini kerja kita nampak 
mudah dan dipandang endah x endah,
tapi kejayaan yang datang siapa tahu kan??
okey sambung nanti arrazi dah menanges makin kuat
XOXO

No comments:

Post a Comment